4 juni 2015 - Dutch Green Building Council (DGBC) - Sefaira is vandaag op vastgoedbeurs PROVADA winnaar geworden van de Duurzame Innovation Pitch 2015.

Sefaira biedt software die ontwerpers helpt duurzame gebouwen te ontwikkelen en energie- en daglichttoetredingsanalyses en -visualisaties in real-time te maken. Oprichter Peter Krebs van Sefaira: “Wij zijn enorm dankbaar voor deze prijs.”

Sefaira was een van de vijf genomineerden die een op de stand van ABN AMRO op de PROVADA een presentatie mocht geven aan de jury. De jury vond het niet eenvoudig een winnaar te bepalen. Juryvoorzitter Rob van Hattum: “Het waren zeer uiteenlopende inzendingen. Dat maakte het appels met peren vergelijken.” Collega jurylid Meiny Prins (Priva) verwoordde de keuze voor de winnaar als volgt: “We hebben gekozen voor bijzondere software die met respect voor de architect doorrekeningen kan maken van de duurzaamheid van een gebouwontwerp.”

Peter Krebs is met Sefaira nog maar kort actief op de Nederlandse markt. Toch heeft het bedrijf in amper 14 maanden tijd verschillende toonaangevende architectenbureaus aan zich gebonden, waaronder Broek Bakema. Krebs: “We danken de jury voor deze prijs. En de Dutch Green Building Council voor de ondersteuning. Het geeft ons de mogelijkheid verder uit te breiden in de Nederlandse markt.”